Tvorba dai

tvorba suiseki, daiza...

Moderátor: Kulhavý

Příspěvekod Kulhavý v 23.09.2008 07:49:22

To už vypadá mnohem líp,že? A jestli tam ta voda vydrží 10 minut,jak Vlado píše,tak to je dost dobrý.Sám jsem dělat pár pokusů s různými kameny a povrchy a toto je teda dobrý výsledek.Vím,že hodně sberatelů
prostě neřeší jak kámen drží vodu,ale všichni víme,že je to důležitý parametr pro dobré suiseki.
Zdraví Milan,Pardubice.
Kulhavý
 
Příspěvky: 337
Registrován: 18.09.2007 18:37:49
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod homola v 23.09.2008 08:55:18

Mě zmátla ta barva Vladova kamene. Podobné věci jsou tu ve Vltavě. Právě s tou vodou mají problémy, navíc jsou strašně mizerné kvality a tudíž pro suiseki totálně nevhodné.
homola
 

Příspěvekod Jiří Krejčí v 25.09.2008 19:45:22

Dobrý večer,
jsme ve tvorbě dai začátečník a rád bych se zeptal, zda se má dai po namoření ještě nějak lakovat bezbarvým lakem nebo se má nechat bez laku? Je na toto nějaké pravidlo? Děkuji moc za každou radu.
Jiří Krejčí
 
Příspěvky: 6
Registrován: 29.06.2008 18:37:01
Bydliště: Žamberk

Příspěvekod Kulhavý v 26.09.2008 06:32:19

Zdravím do Žamberka.Určitě lakuj,bezbarvým lakem.Pokud po prvním nalakování (tenkou vrstvu!) zjistíš že dřevo někde zhrublo (vyvstaly chloupky a vlákna dřeva),lehce to přebrus jemným smirkem a opět nalakuj.Tak to můžeš dělat,dokud nebudeš spokojen s výsledkem.

Dai z tvrdých dřev někteří nelakují vůbec nebo používají vosk a ten rozleští.

Tolik ve zkratce :)
Ať se ti daří.
Zdraví Milan,Pardubice.
Kulhavý
 
Příspěvky: 337
Registrován: 18.09.2007 18:37:49
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod homola v 26.09.2008 07:25:36

Snad bych jen Milana doplnil: Ten smirk na přebrus lakování by měl být velmi jemný. Aktuálně používám zrnitost 1200. Po prvním přebroušení vám nejspíš povrch lehce zpopelaví, ale toho si nevšímejte a klidně to lákněte přes to ještě jednou. Opakujte to třeba několikrát, při druhém nebo třetím broušení budete už víceméně jen leštit.
(Rádobychytrost na základě empirických zkušeností.)
homola
 

Příspěvekod vlado v 26.09.2008 17:36:23

..pridám aj ja svoj recept ak môžem,
pred morením podložku navlhčím a odstávajúce vlákna prebrúsim.
podložku morím väčšinou tak že ju celú ponorím do moridla,samozrejme nie na veľmi dlho.
po namorení vyschnutú podložku už nebrúsim ale prekefujem silonovým kartáčom, takto sa ostatné odstávajúce vlákna odstránia povrch sa zahladí.
následne lakujem matným lakom v spreji.
toto nie je môj vynález ale získané skúsenosti od iných tvorcov
zdraví Vlado
vlado
 
Příspěvky: 123
Registrován: 15.01.2008 20:36:01
Bydliště: komárno-sk

Příspěvekod Jiří Krejčí v 26.09.2008 20:12:43

Díky všem za cenné informace. Hned zítra mě jedno moření a následně lakování čeká... už se těším na výsledek... Ještě jednou děkuji...
Jiří Krejčí
 
Příspěvky: 6
Registrován: 29.06.2008 18:37:01
Bydliště: Žamberk

Příspěvekod Kulhavý v 26.09.2008 21:21:14

Ješte bych doplnil Vlada.S tím máčením do mořidla pozor-pokud děláš s lípou a dai je malých rozměrů a navíc tenká,po namočení se velmi roztáhne (i o několik mm),zkroutí a poté smrští,ale už ne do původní velikosti...
Dělám s lípou hodně a stává se to často(u těch malých a tenkých dai).
Jak to řeším:mořím štětcem,ihned po namoření položím na rovnou plochu ,vložím kámen a ten zatížím(přes hadřík-činkou cca 5kg) a takto zatížené nechám úplně vyschnout.Vyzkoušeno,funguje to.

U tvrdých dřev by tento problém měl být minimální.
Zdraví Milan,Pardubice.
Kulhavý
 
Příspěvky: 337
Registrován: 18.09.2007 18:37:49
Bydliště: Pardubice

2 Milan:

Příspěvekod homola v 30.09.2008 09:59:26

CHtěl jsem napsat něco podobnýho.

Ten Vladov recept je sice dobrej, ale není IMO paušalizovatelnej, co se všech druhů dřev týče. "Chlupatost" je ale problém, to je fakt.
homola
 

Příspěvekod homola v 30.09.2008 11:45:19

Já občas nanáším mořidlo ušní hygienickou vatičkou. Tou dvojstrannou, na plastovém brčku.

Nedělám si legraci. Někdy může být vata lepší.
homola
 

Předchozí

Zpět na tvorba

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron